Minhenes Rotu Nedēļas apskats
Piespraude no Agitas Putānes personīgās kolekcijas
Piespraudes autore: Reka Lorincz
Ielidojot Minhenē mūs sagaida pamatīgs vējš un lietus. Tas nedaudz sabojā omu, jo skriešana no vienas izstādes vietas uz otru Tādā laikā nav tik patīkama. Bet nav vērts dusmoties uz lietām, ko nevar mainīt.
Esmu nolēmusi apmeklēt 30 izstādes 2 dienās. Man ir trīs mērķi :
1. atrast māksliniekus, kuru darbi iederētos manā galerijā un projektos
2. redzēt lieliskas izstādes (darbi, scenogrāfija, atmosfēra )
3. satikt draugus ( māksliniekus, galeristus), pasēdēt vakarā restorānā un pačalot par šo un to
SCHMUCK 2019
Nolēmu sākt ar MESSE MUNCHEN apmeklējumu, kurā var apskatīt SCHMUCK 2019 izstādi. Uzreiz biju nolēmusi veidot reportāžu par šo izstādi. Vēlējos reportāžu ievietot visos sociālajos tīklos, lai tā sabiedrības daļa, kura savos uzskatos, ideālos un dzīves stila paradumos turpina būt konservatīva, iepazīstos ar laikmetīgās rotas izaicinājumu SCHMUCK 2019 un attiecīgajām laikmetīgo rotu galerijām pasaulē.
Nopirku biļeti, labā noskaņojumā devos uz izstādi, sāku pētīt, izņēmu no somiņas telefonu, lai fotografētu, kad pie manis pienāca divi “cerberi” un aizrādīja, ka nedrīkst fotografēt. Paliku kā ar ūdeni aplieta. Uz neilgu laiku likās, ka esmu nokļuvusi 20. gadsimtā vai padomju laikos, kad neko nedrīkstēja. Tas liek man aizdomāties par SHMUCK lomu vispār un laikmetīgajā rotu laukā, laikmetā, kur diezgan lielu teritoriju okupējuši tehnoloģiskie statusa simboli – aifoni, aipadi, gadžeti. Kāda tad SCHMUCK vispār ir nozīme, ja par šo notikumu zina tikai rotu laukā darbojošies personāži, kuri viens otru labi pazīst. Ārpus iezīmētās teritorijas robežām par šo notikumu zina šaurs pulciņš pielūdzēju. Šis nosacītais “ vārīšanās savā sulā” jau sen ir viena no šīs nišas lielākajām problēmām. Man tā īsti nav saprotams, kāpēc tāds notikums ir vajadzīgs, ja manas galerijas apmeklētājiem, rotu pircējiem tas ir neko neizsakošs.
Tomēr neļāvos noskumt, apskatīju izstādi un devos apskatīt ko izstādījušas citas galerijas.
Galerija PLATINA (Stokholma, Zviedrija ) kā vienmēr nelika vilties. Galerijas kolekcija bija lieliska, jo galerijas kolekcijas darbi vienmēr noturas uz robežas, līdz kurai rotaslieta var atkāpties no iepriekšējiem stereotipiem un joprojām var klasificēties kā rotaslieta. Lieliska atmosfēra.
www.platina.se
Vēl gribētu atzīmēt izstādi – JOYA , kur ar lielu degsmi saimniekoja Paulo Ribeiro. Patika izstādes atraktīvais noformējums un kolekcija.
www.joyabarcelona.com
Tālāk devos uz pilsētas centru, lai turpinātu svarīgāko ceļojuma daļu – MJW.
Es pieturēšos pie teiciena, ka “ vajag skatīties, kas patīk un mazāk kritizēt kaut ko, kas nepatīk”. Tāpēc atzīmēšu tās izstādes, kuras vienkārši patika, kuras provocēja uz dialogu un kuras paģērēja zināmu iedziļināšanos.
- “ POPEYE LOVES OLIVE”
2. “NUDA VITA THE PRACTICE OF COLLECTIVE AND POLITICAL BODY”
Varētu to nosaukt par ROTU 2019.
Galeriste Olga Temnikova ir viena no Tallinas mākslas galerijas “ Temnikova & Kasela” dibinātājām. Pēc vizītes pie Igaunijas prezidenta internets burtiski uzsprāga diskutējot par viņas nēsāto rotu. Rotas autors ir Tanel Veenre. Šī rota MJW bija Monas Lizas statusā, tikai žēl, ka tā tika eksponēta vienkārši noliekot uz palodzes.
https://elu24.postimees.ee/4030505/ei-olegi-dildo-olga-temnikova-kaelaehteks-on-hoopis
3. OVERREACTING & “ LAND MARKS”
Jewellery Speaks Feminism and Gender
Nespēju “iebraukt” mūsdienu Feminisma kustības aktualitātē, bet šī izstāde mani ļoti uzrunāja. Gan izstādes iekārtojums, gan darbi, gan jaunie, atraktīvie mākslinieki, gan tur valdošā atmosfēra bija nedaudz ar huligāniskiem impulsiem, bet tajā pašā laikā kā tilts starp intīmo iekšējo pasauli un publisko telpu.
4. “ IODEOMATIC – JEWELLERY CONVERSATION BETWEEN FRANCE AND GERMANY’
Sajūta radās, ka māksla dzīvo tikai mākslai. Mākslinieks no Francijas kaut ko ļoti gudru stāsta māksliniekam no Vācijas. Man, kā skatītājam, kurš noskrējies garus gabalus pa Minhenes ielām, nosalis, izlijis, no šīs komunikācijas nav pozitīva pienesuma. 1. stāva izstādē darbi bija interesanti.
5. “ CLEAR CURVES ”
– Diseldorfas Lietišķās mākslas un dizaina augstskolas studenti no lietišķās mākslas un dizaina nodaļas.
Vēlējos uzsvērt izstādes iekārtojumu, jo telpai, dizaina detaļām, tekstiem un rotām ir jābūt perfektā mijiedarbībā, jo tas ietekmē mūsu sajūtas.
6. “ TRAP”
Izstāde, kur mākslinieki izcēla vienu no laikmetīgās rotas virsuzdevumiem – izcelt rotas nēsātāju.
7. “ INFLUENCES”
Mēs visi pazīstam sajūtas, kad ieejot izstādē, uzrunā kāds mākslinieka darbs. Un liekas, cik tas ir brīnišķīgi. Šajā izstādē mani uzrunāja visi darbi. Un šādos brīžos man rodas sajūta, ka vēlos, lai šie darbi pieder man.
8. ALEXANDER BLANK
Visi šajā telpā tiek mīļi aicināti ! Tā domas tīrība, rotu valodas tīrība ir vērtības, pēc kuras mēs tiecamies, kuras atceramies, kad nekas vairs nepārsteidz.
9. “FABRICATE”
–Centrālās Saint Martins BA juvelierizstrādājumu dizaina kursa, studenti
Kā katru gadu, šīs izstādes mani nekad nav pievīlušas. Tās man ir kā punkts uz i. Šo studentu rotas ir lieliski pašizpausmes instrumenti, savu “es” papildinoši faktori. Es trāpīju tieši uz atklāšanu, bija liela drūzma, bet es nespēju vien beigt baudīt, visu ko es tur redzēju, dzirdēju, izjutu. Rotaslietas bija kā komunikācijas platforma, vizuālais valodas instruments un nebeidzams fantāzijas iemiesojums – nosacītos praktiskuma un komerciālos aspektus uz mirkli atbīdot otrajā plānā.
https://klimt02.net/events/exhibitions/fabricate-vitsoe
Agita