Loading Pasākumi

« All Pasākumi

  • This event has passed.

Emmanuels Lakoste. SEPTIŅI NĀVES GRĒKI

February 25, 2015 - April 11, 2015

No 2015. gada 25. februāra līdz 11. aprīlim
Mākslas galerijā PUTTI

Franču konceptuālo rotu mākslinieka  Emmanuela Lakostes
projekts

SEPTIŅI NĀVES GRĒKI

4. gs. mūks Evagrijs no Pontas publicēja grāmatu kolekciju, katrā aprakstot morālu grēku, no kura katram vajadzētu izvairīties, lai neaizvainotu Dievu. Pēdējo, joprojām visplašāk atzīto sarakstu ar septiņiem nāves grēkiem definēja Akvīnas Toms 13. gs. – iekāre, negausība, mantkārība, slinkums, dusmas, skaudība, lepnība. Tā mērķis bija uzstādīt noteikumus garīdzniekiem, lai noturētu ideālu reliģisko uzvedību.

2008. gada martā katoliskā baznīca izziņoja vēlmi atjaunot šo sarakstu, pievienojot dažus sociālos grēkus, kā gēnu manipulācija, narkotiku lietošana, dabas piesārņošana, nabadzība, u.c.. Šo notikumu iespaidā, Emmanuelam Lakostem radās interese atskatīties uz oriģinālo un novecojušo grēku sarakstu ar maigu ironijas pieskaņu. Viņa skatījumā, šie septiņi grēki ir veidojuši cilvēcisko vājumu, jo mēs nebūtu tie, kas šodien esam, ja nebūtu šo grēku.
Šie grēki nav aizliegtas rīcības, bet gan, kā Akvīnas Toms tos raksturoja – kaislības, kas ieved mūs kārdinājumā. Šo grēku pamatā ir iekāre. Un kāds gan varētu būt labāks veids, kā izteikt iekāri, kā rotas? Izstāde „Septiņi nāves grēki” izsaka humoristisku viedokli par šiem kārdinājumiem. Katra rotaslieta ir apvienota ar skulptūru, kas pārstāv kādu daļu no sievietes ķermeņa. Šajos darbos saistība starp objektu un cilvēka ķermeni ir vairāk kā tikai estētiska, jo katrs no šiem rotas objektiem izveido fizisku sodu, ja persona, kura to valkā, padodas attiecīgajam grēkam.
Cilvēka ķermenis ir viena no pēdējām svētnīcām indivīda radošumam. Šie septiņi darbi sasaucas ar meklējumiem pēc vispārpieņemta egocentriska ekscentriskuma.

„Paštaisnā pilnība ir veidota no pareizā kompozīcijā vienotiem septiņiem nāves grēkiem – tāpat, kā baltā gaisma sastāv no septiņām tradicionālajām krāsām.”

– Pauls Valerijs

 

Skaudība, 2008

Picture by Fassih Belmokhtar

Skaudība attēlota kā parafrāze par bezmaksas sieru peļu slazdā. Atliek iekārot svešu un slazds aizcērtas, pat ja tas ir mazs, zelta siera gabaliņš.

Materiāli: Sarkankoks, sudrabs ar zelta pārklājumu, nerūsējošais tērauds

 

 

 

 

 

 

Slinkums, 2008

Picture by Fassih Belmokhtar

Slinkot šķiet tik patīkami. Laiskums pārņem, liekot pakļauties nekā nedarīšanai… Tik kārdinoši šķiet atpūtināt galvu un balta, pūkaina dūnu spilventiņa, kas vienmēr pa rokai. Tam pieglaužot vaigu, spilventiņš soda, iedurot savas asās adatas.

Materiāli: Dūnas, satīns, melnais sudrabs, nerūsējošais tērauds

 

Negausība, 2008

Picture by Fassih Belmokhtar

Vēlme pēc baudas stāv pāri visam. Ir pārņēmusi negausība. Tiek paķerta kārtējā ledene. Bet šī sasodītā ledene ir dārgakmens. Tiek kosts ledenē un nolauzts zobs.

Materiāli: Citrīns 100ct, sudrabs ar zelta pārklājumu

 

 

 

Mantkārība, 2008

Picture by Fassih Belmokhtar

Vajag daudz, vajag visu. Tiek krāts un bērts krātiņā. Un krātiņā tas nav nevienam. Krājējs, pats nemanot, ir kļuvis par vergu.

Materiāli: Metāls ar zelta pārklājumu, kristāli un pusdārgakmeņi, ūdeļāda

 

 

 

 

Dusmas, 2008

Picture by Fassih Belmokhtar

Kastete ar agresīva zvēra (aligatora) ādu. To uzvelkot, pats valkātājs pārvēršas par zvēru. Pakļaujoties dusmām, visspēcīgākās sāpes zvērs rada pats sev.

Materiāli: Ar elektrību apstrādāts titāns, aligatora āda ar sarkanu krāsu, baltais zelts, rubīni

 

 

 

 

Lepnība, 2008

Picture by Fassih Belmokhtar

Klasiskajam briljantam ir 57 šķautnes. Izmēros hipertrofētais briljants rada nepārvaramu tieksmi izrādīties. Tikai ieskatoties šai brīnumā, redzams, ka atspulgs ir sašķīdis un personība ir lepnības degradēta.

Materiāli: Sudrabs, spogulis

 

 

 

Iekāre, 2008

Picture by Fassih Belmokhtar

 Iekāre ir gandrīz nepārvarama. Stikla falls ir ideālās formās. To liekot lietā, tas plīst daudzās smalkās, asās lauskās. Baudas vietā – ellišķīgas sāpes.

Materiāli: Stikls, sudrabs ar zelta pārklājumu, mežģīnes

 

 

 

 

 

 

 

Emmanuels Lakoste (Emmanuel Lacoste) savu darbību kā konceptuālo rotu mākslinieks uzsācis 2007. Gadā. Pirms tam pabeidzis AFEDAP Laikmetīgo Rotu skolu Parīzē, kur regulāri uzstājas ar vieslekcijām. Kopš 2012. gada Emmanuels ir pasniedzējs Parīzes Mākslas koledžā, modes departamentā, kur viņš māca „Valkājamo objektu” klasi. Viņš ir izrādījis savas rotas vairākās grupu un personālizstādēs, kā arī uzstājies ar dažādām perfromancēm visapkārt pasaulei.
Mākslinieks uzskata, ka ir kāda ļoti svarīga lieta, kas atšķir rotas no visiem citiem mākslas radīšanas veidiem – tās tiešais fiziskais kontakts ar ķermeni. Mēs to valkājam uz savas ādas, dažkārt pat caur savu ādu. Šis tuvums rada ļoti intīmas un personīgas attiecības starp mums un attiecīgo rotu.
Emmanuela Lakostes darbi iekļaujas sava veida izpētē, kas cenšas saprast attiecības, kas pastāv starp rotu un ķermeni. Ķermenis ir anatomisks, intīms, sociāls, politisks vai simbolisks. Dažkārt tas ir saturs, dažkārt materiāls. Izmantotie līdzekļi – rotas, skulptūras, instalācijas, performances – tiek lietoti, kā pielāgoti instrumenti, lai izteiktu domu. Tie izsaka konceptuālus vai formālus nodomus, bieži vien tas notiek intuitīvi.

Arterritory par izstāde “SEPTIŅI NĀVES GRĒKI” (links)

Diena.lv par izstāde “SEPTIŅI NĀVES GRĒKI” (links)

apollo.lv par izstāde “SEPTIŅI NĀVES GRĒKI” (links)

Delfi.lv par izstāde “SEPTIŅI NĀVES GRĒKI” (links)

 

Details

Start:
February 25, 2015
End:
April 11, 2015
Event Category: