
- This event has passed.
SAULES GAISMA TAURIŅA SPĀRNOS
June 14, 2019 - September 10, 2019

No 2019. gada 14. jūnija līdz 10. septembrim
Mākslas galerijā PUTTI
Laikmetīgās un konceptuālās mākslas rotas
SAULES GAISMA TAURIŅA SPĀRNOS
Krāsa ir izjūtu summa, asociāciju ābece!
Balta ir tikai gaisma, krāsa ir subjektīva sajūta, kas rodas cilvēka smadzenēs, kad uz aci iedarbojas noteiktas frekvences gaismas viļņi.
Krāsu uztvere ir ļoti individuāla, subjektīva un mainīga.
Krāsas uztveri var ietekmēt dažādi apstākļi: ģeogrāfiskā atrašanās vietā, gadalaiki, diennakts laiki, sociālā kultūrvide, politiskā vēsture…
“Vide, kurā es atrodos mani ietekmē un ir saredzama arī manās rotās, manos darbos. Krāsas ir izteiktas un spilgtas, tās rada īpašas tekstūras, kas spēj atklāt skatītājam manis izdomātu pasauli,” stāsta mākslinieks Havjera Monklus (Xavier Monclús) (Spānija). “Menorca ir sala, kur es dzīvoju. Manos darbos, krāsās un tekstūrās ir saredzama apkārtējās vides Menorkas Visuma (balinātās mājas, Mars karjeras, pelēkās klintis), arhitektūras un ekoloģijas smalka transformācija.”
- Xavier Monclús Photo by GUILLEM F-H
- Xavier Monclús Photo by GUILLEM F-H
- Xavier Monclús Photo by GUILLEM F-H
Tieši krāsa ir tā, kas izceļ mākslas darbu, piesaista fokusētu uzmanību. Mākslinieks savos darbos – rada pats savu krāsu vidi, kas tā vai citādi formē cilvēka domas un sajūtas.
Kopš antīkās pasaules laikiem vienīgais metāla krāsošanas veids bija emaljēšana. Šī tehnika vēl aizvien ir populāra, veidojot mūsdienu laikmetīgās rotas. Nepieciešamās krāsas toņa panākšanai, emaljas masai pirms karsēšanas pievieno pigmentu – kas ļauj piešķirt rotai dažādas krāsu gammas variācijas un vizuāli krāšņu efektu, neizmantojot dārgakmeņus. Latviešu mākslinieki Valdis Brože un Sergejs Blinovs savos darbos izmanto emaljēšanas tehniku. Tādā veidā viņi spēlējas ar krāsu intensitāti, savienojot tās pārsteidzošās kombinācijās.
- Valdis Brože
- Valdis Brože
- Sergejs Blinovs
Krāsa var tikt izmantota gan kā dekoratīvs, gan funkcionāls instruments. Krāsa var uzsvērt priekšmeta arhitektoniku, izceļot vai apslēpjot detaļas.
Mākslinieks, Hengs Lī (Heng Lee) (Taivāna) savu rotu dizainu veido, koncentrējot savu uzmanību uz floru un faunu. Hengs Lī rada savus mākslas darbus, attīstot fotogrāfijas mozaīkā, pēc tam ar roku zāģējot un ar lāzeri sagriežot metālu. Dārgmetālus savienojot ar krāsainiem izšuvumiem.
- Heng Lee Photo by Heng Lee
- Heng Lee
- Heng Lee Photo by Heng Lee
Krāsainas rotas valkātāju var izcelt, akcentēt, kontrastēt vai arī nomierināt un harmonizēt ar tērpu un apkārtējo vidi. Krāsaina rota var būt izcils sabiedrotais komunikācijā ar apkārtējo vidi un pašam ar sevi. Mūsdienu laikmetīgie rotu mākslinieki veiksmīgi spēlējas ne vien ar materiāliem, bet arī ar krāsām, izmantojot tās savās rotu kolekcijās. Laikmetīgo rotu māksliniece Erato Kouloubī (Erato Kouloubi) (Grieķija) izmanto rozā krāsu savos darbos, lai pievērstu uzmanību sieviešu tiesībām.
- Erato Kouloubi
- Erato Kouloubi
- Erato Kouloubi
Krāsa ir bioloģiska. Tā lietas padara dzīvas!
Klimt02 par izstādi “Saules gaisma tauriņa spārnos” (links)
- Magali Thibault Gobeil. Photo by Anthony Mclean
- Sergejs Blinovs
- Märta Mattsson
- Tanel Veenre
- Simeon Shomov
- Magali Thibault Gobeil. Photo by Anthony Mclean
- Simeon Shomov
- Märta Mattsson
- Simeon Shomov
- Simeon Shomov
- Chao-Hien Kuo
- Märta Mattsson
- Clara Niubò
- Magali Thibault Gobeil. Photo by Anthony Mclean
- Simeon Shomov
- Clara Niubò
- Maija Vītola
- Tanel Veenre
- Chao-Hien Kuo
- Eleonora Ghilardi
- Sergejs Blinovs