2019. gada rudenī Barselonā jau vienpadsmito reizi no 10. līdz 12. oktobrim notika JOYA Barselona Art Jewellery & Object , kas ir galvenais starptautiskais laikmetīgās mākslas rotu un mākslas lietu notikums Spānijā. Notikums ir platforma, kas kalpo par telpu mijiedarbībai, diskusijām un satikšanās vietu rotu māksliniekiem, galeriju pārstāvjiem, kolekcionāriem un dažādām organizācijām no visas pasaules. JOYA Barselona Art Jewellery & Object ir paredzēta gan nozares profesionāļiem, gan plašai sabiedrībai ar pilnu pasākumu, izstāžu, konferenču programmu. Šogad pasākuma galvenā tēma bija laikmetīgās rotas komunikatīvā un diplomātiskā nozīme mūsdienās. Diskusija par rotaslietu spēku ir potenciāli neizsmeļama un aizraujoša. Tas nozīmē atgriešanos cilvēces pirmsākumos, kur rota ir ne tikai ķermeņa rotājums, bet arī kā kultūras ideoloģiskā izpausme un vēl svarīgāk – POLITIKA. Starp 300 laikmetīgo rotu māksliniekiem no visas pasaules, kuri piedalījās JOYA Barselona Art Jewellery & Object, dalību ņēma arī laikmetīgo rotu mākslinieks no Latvijas, VALDIS BROŽE, kuram tika pasniegta balva – AUTOR AWARD, ko pasniedz AUTOR dibinātājs un direktors Dan Piersinaru, kurš personīgi izvēlas vienu mākslinieku, kurš saņems AUTOR balvu un pārstāvēs AUTOR nākamā gada JOYA.
AUTOR ir laikmetīgo rotu mese Bukarestē, Rumānijā. Tas ir vienīgais šāda veida notikums Dienvidaustrumeiropā.
Lielo balvu JOYA – WORTH saņēma laikmetīgo rotu māksliniece no Grieķijas LILY KANELLOPOULOU
Katru gadu tiek apalvots mākslinieks, kuru žūrija izvēlējusies pēc visaugstākā punktu skaita. Balva ir iespēja kļūt par nākamā JOYA izdevuma seju un mākslinieka rotas tiks reklamētas plašsaziņas līdzekļos. Uzvarētājs pievienojas projektam WORTH, saņemot stipendiju jaunu māksliniecisko projektu uzsākšanai.
Desmit laikmetīgie rotu mākslinieki, sešas piezīmes – vieglums, ātrums, precizitāte, redzamība, dažādība, pastāvīgums, divdesmit rotas un viena grāmata, itāļu rakstnieka un žurnālista Italo Calvino, “Six memos for the next Millennium”, ir kuratores NICHKAS MAROBIN veidotās izstādes “Le Stanze Del Possibile” pamatā. Kā mēs definējam laikmetīgo rotu kā “viegls”? Kā mēs varam noteikt kustību caur laikmetīgo rotu konstrukciju un tehniku? Kā rotaslietas iekšējo ritmu var sasniegt un noteikt valkātājs un skatītājs? Katrs darbs nav tikai vienkārši darbs, tas ietver vērtības, idejas un valodu, nodod ziņas, kas spēj iniciēt fundamentālas izmaiņas pasaules mērogā. Kā Italo Calvino aprakstītais “es” atrod savu vietu pasaulē? Un kur ir savdabīgais “es” mūsdienu laikmetīgo rotu laukā? Izstāde skatāma Hannah Gallery, Barselonā. https://hannahgallerybarcelona.net/